سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نرم افزار آزاد
صفحه نخست               ATOM               عناوین مطالب وبلاگ              نقشه سایت

آموزش فیس‌بوک – پوک در فیسبوک چیست؟

اگر در فیس بوک عضو هستید، احتمالا گزینه‌ای با عنوان پوک (Poke) یا به فارسی تلنگر را مشاهده کرده‌اید. شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده باشه که پوک در فیس‌بوک یا به قول من فیس‌پوک چیست و به چه دردی میخوره! در این بخش از سری آموزش‌های فیس‌بوک در پایگاه آموزشی AD3 قصد داریم در مورد پوک در فیس‌بوک مطالبی رو عنوان کنیم.

 

پوک (Poke) با معنی فارسی “فشار با نوک انگشت” یا در اصطلاع تلنگر زدن یا سیخونک را می‌توانید در بالای صفحه دوستانتان، با کلیک روی چرخ دنده مشاهده نمایید. البته شاید برای عده‌ای این گزینه “تلنگر” نمایش داده شود.

www.ad3.ir آموزش فیس‌بوک – پوک در فیسبوک چیست؟

 

هنگامی که روی گزینه Poke کلیک کنید مانند تصویر زیر یک پیغام برای شما ظاهر می‌شود مبنی بر اینکه به دوستتان یک “سیخونک” زده اید!

www.ad3.ir آموزش فیس‌بوک – پوک در فیسبوک چیست؟

و اگر دوست شما به قسمت رخدادهای صفحه خود برود، میتواند تلنگر شما را مشاهده نماید و به شما پاسخ دهد.

www.ad3.ir آموزش فیس‌بوک – پوک در فیسبوک چیست؟

 

اگر روی تلنگر بالا کلیک کنید صفحه زیر براتون میاد که میتونید شما هم سیخونکش رو جواب بدید :D یا با زدن کلید ضربدر سمت چپ، اون رو پاک کنید.

www.ad3.ir آموزش فیس‌بوک – پوک در فیسبوک چیست؟

خب حالا ببینید این تلنگر، پوک (poke)، سیخونک یا کلا فیس‌پوک چیه؟

طبق توضیح خود فیس بوک، وقتی شما به یه نفر تلنگر می‌زنید یا پوک می‌کنید، طرف مقابل یک Alert یا هشدار در صفحه خود دریافت می‌کند. که این پوک در فیس بوک برای کارهای مختلفی می‌تونه انجام بشه. مثلا بخواید یه ابراز وجودی بکنید و یا به دوستتون سلامی بدید!!!

وقتی به یه نفر تلنگر می‌زمینم چی میشه؟

هیچ اتفاقی نمی‌افته! فقط یه آیکن در صفحش ظاهر میشه که می‌تونه پوک رو برگردونه یا پاکش کنه(مثل چیزی که در بالا دیدید). این کار مخصوص افراد شیطون و بازیگوشه که سربه سره همه از جمله خودشون میذارند  :mrgreen:

چه کسانی می‌توانند پوک بزنند در فیس بوک؟

فقط به دوستان تایید شده در فیس بوک میشه پوک یا تلنگر زد. دوستان تایید شده شما هم به شما پوک می‌زنند.

در پایان این نوشته احساس پوکی ببخشید پوچی می‌کنم. چون بی خاصیت ترین آموزش فیس‌بوک رو در پایگاه آموزشی AD3 ارسال کردم. البته دلیل اصلی این آموزش هم سوالات زیادی بود که دوستان کردند و جست و جوهایی که بواسطه اون به سایت آمده بودند.

امیدوارم دغدغه خیلی از دوستان برطرف شده باشد.

موفق باشید.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 خرداد 23 :: 3:26 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 33
  • کل بازدیدها: 545588