سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نرم افزار آزاد
صفحه نخست               ATOM               عناوین مطالب وبلاگ              نقشه سایت

برای بسیاری واژه کلیپ بورد (Clipboard) آشنا و استفاده اون در رایانه ها رو میدونند اما توضیح کوتاهی که میتونم بدم اینه که کلیپ برد یک قسمتی از حافظه کامپیوتر هست که برای نگهداری بعضی اطلاعات به صورت موقتی استفاده می شه. برای مثال وقتی شما میخواید یه قسمتی از یه متن یا یک تصویر یا چند فایل رو کپی یا کات کنید به مسیر دیگه، هنگامی که اقدام به Copy میکنیم تمام اطلاعات ذکر شده در حافظه موقت کلیپ بورد ذخیره می شوند و در هنگام Paste کردن، آن اطلاعات از کلیپ بورد خوانده میشه.

نگهداری محتویات کلیپ بورد بعد از ریست کردن کامپیوتر - ClipboardZanager

 
نکته: حافظه کلیپ بورد بعد از خاموش و روشن کردن (Reset) رایانه، خالی می گردد.
در بسیاری موارد احتمال داره که ما نیاز به محتویات کلیپ بورد خود داشته باشیم. مثلا میخوایم 5 متن آخری که کپی کردیم در حافظه کلیپ بورد ذخیر شده باشه تا دوباره ازشون استفاده کنیم. نرم افزاری که پایگاه AD3 امروز براتون معرفی میکنه، این امکان رو به شما میده که اطلاعات کلیپ بورد از هر نوعی که باشه، مثلا متنی، عکس، صدا و … رو بتونید در اختیار داشته باشید. این نرم افزار ClipboardZanager می باشد.

در صفحه مدیریت نرم افزار ClipboardZanager این امکان رو دارید تا تعداد اطلاعاتی که میتونند در کلیپ بورد ذخیره بشوند رو تعیین کنید.

همچنین اگر محتویات کلیپ بوود رو بخواید مشاهده کنید می تونید در پنجره اصلی نرم افزار ClipboardZanager گزینه Open the clipboard manager رو بزنید. لیست آخرین اطلاعات ذخیره شده در کلیپ بورد به شما نمایش داده میشه و همچنین با انتخاب هر کدام از محتویات میتونید اون رو حذف کنید.

نگهداری محتویات کلیپ بورد بعد از ریست کردن کامپیوتر - ClipboardZanager

نکته: سعی کنید اگر اطلاعاتی با حجم بالا در کلیپ بورد هست، اون رو پاک کنید تا در سرعتتون تاثیر منفی نذاره. اصولا برای خالی کردن کلیپ بورد یک تکه متن رو انتخاب میکنند و کلیدهای Ctrl+C رو میزنند.

دانلود نرم افزار ClipboardZanager

 ورژن: 1?0

حجم: 1?38 مگابایت
سایت سازنده نرم افزار ClipboardZanager




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 خرداد 23 :: 4:28 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 23
  • کل بازدیدها: 545295