سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نرم افزار آزاد
صفحه نخست               ATOM               عناوین مطالب وبلاگ              نقشه سایت

کسانی که با ویندوز XP کار کرده باشند، میدونند که در قسمت جست و جو این امکان هست که بتونیم در داخل فایل های متنی رو هم بگردیم. اما در ویندوز 7 این عمل به طور پیش فرض امکان پذیر نیست و باید تنظیمات لازم رو قبل از جست و جو انجام دهیم. پایگاه AD3 در این آموزش، قصد دارد مجموعه تنظیمات این عمل را برای جست و جوی دقیق تر و کامل تر به شما آموزش دهد.

آموزش های ویندوز 7

 

همونطور که میدونید برای جست و جو کردن در درایوها، پوشه و … می توانید از قسمت بالای پنجره اکسپلورر(Explorer) اقدام کنید و یا اینکه اگر در Desktop هستید، کلید F3 را بزنید تا پنجره جست و جو برای شما باز شود.

چگونه میشه داخل فایل رو در ویندوز 7 جست و جو کرد؟

در تصویر بالا به راحتی میتوانید کلماتی که میخواهید را نوشته و آنها را جست و جو کنید، اما اگر بخوایید داخل فایل های متنی را هم بگردید در حالت پیشفرض این کار امکان پذیر نیست و برای انجام این عمل باید قبل از کلماتی که میخواهیم جست و جو کنیم، لغت :Content رو هم اضافه کنیم.
برای مثال اگر میخواهیم داخل فایل های متنی دنبال کلمه ی کامپیوتر بگردیم، باید جمله زیر را در کادر جست و جو وارد کنیم:
کامپیوتر :Contetnt

خب اگر بخوایم این حالت به صورت پیشفرض جست و جو در بیاد، یعنی هر موقع که دنبال یک کلمه میگردیم، به صورت خودکار داخل فایل ها رو هم جست و جو کنه میتونیم به 2 روش زیر عمل کنیم.

نکته: این کار سرعت جست و جو را کمی پایین می آورد، به دلیل اینکه داخل فایل ها هم گشته می شود.

روش اول:
وارد پنجره My Computer بشید و یک بار کلید Alt رو فشار بدید تا منوهای بالای پنجره یعنی File, Edit, View, Tools و Help قابل دیدن بشوند. منوی Tools رو باز کنید و گزینه آخر اون یعنی Foolder options… رو انتخاب کنید.

چگونه میشه داخل فایل رو در ویندوز 7 جست و جو کرد؟

در پنجره ای که باز میشه، به تب آخر یعنی Search بروید. چیزی شبیه به شکل زیر خواهید دید. همونطور که میبینید در این پنجره در قسمت What to search گزینه اول انتخاب شده است و اگر گزینه دوم یعنی،
(Always search file names and contents(this might take several minutes
رو انتخاب کنید و OK رو بزنید، از این به بعد هنگام جست و جو داخل فایل ها هم گشته میشه.

چگونه میشه داخل فایل رو در ویندوز 7 جست و جو کرد؟

 

روش دوم:
کلید ویندوز روی صفحه کلیدتون رو یه بار بزنید تا منوی Start براتون به نمایش در بیاد. در پایین منوی Start در قسمت Search programs and files ، کلمه Search رو بنویسید و در قسمت بالا گزینه
Change how windows searches رو انتخاب کنید.

چگونه میشه داخل فایل رو در ویندوز 7 جست و جو کرد؟

در پنجره ای که باز میشه، کلید Advanced رو بزنید تا پنجره Advanced Options براتون باز بشه.

چگونه میشه داخل فایل رو در ویندوز 7 جست و جو کرد؟

 

در پنجره Advanced Options برید داخل تب File Types و پایین پنجره در قسمت How should this file be indexed ، گزینه دوم یعنی Index Properties and File Contents رو انتخاب کنید.

چگونه میشه داخل فایل رو در ویندوز 7 جست و جو کرد؟

دقت داشته باشید که در این پنجره میتونید پسوند فایل های مختلف که میخواهید داخلشون گشته بشه رو در قسمت پایین وارد کنید و کلید Add رو بزنید.
در نهایت کلید OK رو بزنید و در صورتی که پیغامی برای شما آمد کلید OK رو مجدد بزنید. در پنجره بعدی هم کلید Close رو بزنید تا خارج شوید. از این به بعد در جست و جوهاتون داخل فایلهایی که پسوندشون رو در پنجره Advanced options دیدید، هم گشته میشه.

امیدوارم مفید باشه براتون
موفق باشید.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 خرداد 23 :: 4:19 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 16
  • کل بازدیدها: 545396