سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نرم افزار آزاد
صفحه نخست               ATOM               عناوین مطالب وبلاگ              نقشه سایت

exif چیست

با آمدن دوربین های دیجیتالی به بازار, طبیعا حجم عکس هایی که میگریم رو به افزایش گذاشته و مدیریت این تعداد عکس را با مشکل مواجه میکند. یکی از مشکلات وقت گیر Rotate کردن یا چرخاندن عکسها در جهت صحیح است.

EXIF ویژگی جدیدی در بعضی از دوربین های دیجیتالی از جمله Canon و Nikon و بعضی از گوشیها از جمله iPhone است که بطور هوشمند قادر به تشخیص جهت دوربین به هنگام عکاسی است و با افزودن اطلاعاتی به عکس بعد از انتقال آن به کامپیوتر توسط بعضی از نرم افزارهای ویرایش عکس مانند نسخه های جدید ACDSee امکان Rotate خودکار عکس را فراهم میکند.

 

این نوع از عکسها فقط در اینگونه از نرم افزارها به شکل صحیح نمایش داده میشوند,چنانچه مایل هستید بعد از انتقال عکسها به کامپیوتر همیشه و از هر نرم افزاری عکسها به شکل صحیح نشان داده شوند در داخل ACDSee مراحل زیر را انجام دهید:

· انتخاب عکس یا عکسهای مورد نظر( یا برای سهولت همه عکسها را انتخاب کنید چون فقط عکسهای مورد نیاز rotate میگردند)

· در منوی tools گزینه rotate/flip image را انتخاب کنید.

· در پنجره باز شده گزینه EXIF را انتخاب کنید و سپس start rotate. (درصورتیکه این گزینه را مشاهده نمیکنید نسخه جدید نرم افزار ACDsee را خریداری کنید)

· از آنجاییکه بعد از انجام این عمل نمای thumbnails فولدر تغییر نکیند برای رفع این مشکل مراحل زیر را انجام دهید: در منوی database گزینه rebuild thumbnail and metadata را انتخاب کنید.

نکته مهم:به Exif یا اطلاعات دیگری که به فایل عکس پیوست میگردد, متادیتا Metadata گفته میشود. هرگز با نرم افزارهای غیر حرفه ایی ویرایش عکس مانند Microsoft fax Viewer عکسهای خود را Rotate نکیند چون منجر به از دست رفتن Metadata خواهد شد.




موضوع مطلب :

سه شنبه 91 خرداد 23 :: 4:11 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 545565